Şcoala este preocupată cu implementarea proiectelor şi programelor europene, coerenţa în ceea ce priveşte planificarea managerială, calitatea procesului instructiv educativ, preocuparea pentru promovarea valorilor naţionale şi a valorilor europene.
Proiectele şi programele în care şcoala a fost sau este implicată:
Nr. crt. | Denumirea proiectului | Finanţator | Perioada |
1 | Proiect PHARE VET-RO 9405 -şcoală de demonstraţie -reforma învăţământului profesional şi tehnic –domeniul mecanic |
Uniunea Europeană | 1996-1998 |
2 | PROGRAMUL THW – româno-german – dotare şcoala 3 laboratoare si un atelier |
Landul Nordrhein -Westfalen | 1998-1999 |
3 | Proiectul COMENIUS 1- Proiect Şcolar -„PODURILE DIN EUROPA”SPANIA –GERMANIA –ROMÂNIA Anul I- analiză de proiect în Spania –CICHLONA DE LA FRONTERA – participarea celor 3 echipe Anul II- analiză de proiect în Germania –Russelcheim- participarea celor 3 echipe -analiză de proiect la Reşiţa-participă 2 echipe |
Uniunea Europeană | 2004-2007 |
4 | Parteneriat cultural în cadrul Asociaţiei Internaţonale CAEN-CALVADOS –ROUMANIE -„Grupul Şcolar ICMR – Liceul Pierre-Simon de Laplace” –Caen-Calvados Franţa – | Uniunea Europeană | 2005 |
5 | Proiectul LEONARDO VETPRO – ŞCOLI ŞI ÎNTREPRINDERI – PROIECTE COMUNE PENTRU INTERESE COMUNE | Uniunea Europeană | 2009 |
6 | Proiectul LEONARDO IVT – DOBANDIREA ABILITĂ ŢILOR PRACTICE PRIN FORMAREA INTR-O INTREPRINDERE | Uniunea Europeană | 2009 |
7 | Proiectul COMENIUS MULTILATERAL – RIGHT EARTH CITIZEN SHIP. NATURAL RESURSES FOR A SUSTENABLE DEVELOPMENT | Uniunea Europeană | 2008-2010 |
8 | Proiectul LEONARDO PARTENERIATE- RENEWABLE ENERGY SOLUTIONS | Uniunea Europeană | 2009-2011 |
9 | Proiectul LEONARDO IVT – COMPETENŢE EUROPENE PEBNTRU PIAŢA EU A MUNCII | Comisia europeană | 2011 |
10 | Proiectul LEONARDO VET PRO – FOLOSIREA EFICIENTA A ECHIPAMENTELOR IT ÎN PROCESUL DE PREDARE A DISCIPLINELOR TEHNICE | Comisia europeană | 2011 |
11 | COMPETENŢE TRANSNAŢIONALE ÎN DOMENIILE ELECTROMECANIC SI ELECTRONIC | Comisia europeană | 2012 |
12 | Proiectul GRUNDTVIG ( FOSTERING COOPERATION AND INTERGENERATION LEARNING, GRU-12-P-LP-213-CS-CY) | Comisia europeană | 2013-2014 |
13 | Proiectul LEONARDO PARTENERIATE (RENEWABLE ENERGY SOLUTIONS – LLP-LdV/PART/2009/RO/029 , NEAR ZERO NEAR EFFICIENT BUILDING, LLP-LdV/PART/2013/RO/114) | Comisia europeană | 2014-2015 |
14 | Proiect ERASMUS PLUS, CU TITLUL”NOI ABILITĂȚI ȘI COMPETENȚE PENTRU NOI LOCURI DE MUNCĂ PE PIAȚA EUROPEANĂ”, contract nr. 2014-1-RO01-KA102-000239 | Comisia europeană | 2014-2015 |
15 | Firmă de exercițiu | 2014-2015 |
Participarea cadrelor didactice la stagii de formare prin proiectele şi diseminarea informaţiilor colegilor din şcoală au condus la:
– deschidere spre participare mai eficientă la proiecte şi programe europene;
– aplicarea unui învăţământ centrat pe elev, fundamentat de cunoaşterea stilurilor proprii de învăţare ale elevilor;
– modul de abordare a învăţării este adaptat cerinţelor curriculare şi Standardelor de Pregătire Profesională;
– adaptarea ofertei şcolii la cerinţele pieţei muncii;
– creşterea gradului de conştientizare cadrelor didactice privind necesarul de competenţe şi abilităţi pentru ca absolvenţii să poată fi integraţi pe piaţa muncii europene;
– realizarea de suporturi de curs ce pot fi folosite şi în activitatea didactică curentă.
Pentru elevi, implicarea şcolii în proiecte europene se poate transcrie cu ajutorul următoarelor coordonate:
-dezvoltarea unei gândiri deschise, creative, flexibile;
– dezvoltarea independenţei în gândire şi acţiune;
-formarea de abilităţi, deprinderi, competenţe, dezvoltarea abilităţilor de a proiecta şi desfăşura în echipă activităţi specifice unei societăţi comerciale;
– dezvoltarea spiritului antreprenorial;
– deschiderea spre a-şi însuşi instrumente de învăţare specifice;
– cultivarea respectului şi autorespectului;
– cultivarea interesului şi motivaţiei pentru studiul ştiinţelor.